سایت Mass یکی از سایت های تولید محتویات Unique در وب

سایت Mass یکی از سایت های تولید محتویات Unique در وب

سایت Mass یکی از سایت های تولید محتویات Unique در وب

سایت Mass یکی از سایت های تولید محتویات Unique در وب

تعمیر باند اکتیو و تعمیر باند پسیو در آروند فراز مهرگان

باندهای پسیو و باندهای اکتیو از انواع اسپیکرهایی هستند که برای فضاهای بزرگ و در مقیاس های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. نکته حائز اهمیت درباره این باندها ، عدم برتری هریک از باندهای پسیو یا اکتیو نسبت به مدل دیگری است. در واقع باید گفت این دو نوع اسپیکر، هیچ یک بر دیگری برتری ندارد و کاربران باید متناسب با نوع کاربری خود بهترین نمونه آن ها را برای خود انتخاب کنند.

باند اکتیو یا فعال به یک آمپلی فایر داخلی مجهز شده است که هنگام استفاده از دستگاه،  قادر است صدای اسپیکر را قدرتمندتر از حالت معمول پخش کند. اما باند پسیو یا غیر فعال فاقد چنین آمپلی فایری است و کاربران برای استفاده از باند پسیو حتما باید آن را به یک آمپلی فایر وصل کنند تا صدای خروجی کیفیت، قدرت و وضوح کافی را داشته باشد.

اسیکرهای پسیو و اکتیو دستگاه هایی هستند که علاوه بر نوع کاربری و تنظیمات پخش، باید درباره نحوه اتصال آن ها به یکدیگر یا به آمپلی فایر و میکسر به کاربران آموزش داده شود. چرا که عدم هماهنگی بین اسپیکر اکتیو و پسیو، با آمپلی فایر با میکسر موجب می شود باند یا سایر دستگاه های متصل به آن آسیب ببینند.

اگر کاربران باند اکتیو با باند پسیو را به آمپلی فایری وصل کنند که توان بالاتری از این دستگاه ها داشته باشد، به اسپیکر و باند مورد نظر فشار زیادی وارد شده و باند آسیب خواهد دید.

علت بسیاری از سوختگی ها و قطعی های صدا در باند های اکتیو و پسیو همین موضوع است. چرا که کاربران به این نکته اساسی توجهی نکرده و بدون در نظر گرفتن توان خروجی دستگاه های مختلف، آن ها به هم وصل می کنند.

در صورتی که اسپیکر مورد نظر دچار سوختگی ، آسیب یا قطعی صدا شود، باید برای تعمیر باند اکتیو به مراکز تعمیرات تخصصی اسپیکرها و باند های اکتیو مراجعه کرد. این مساله درباره اسپیکرهای پسیو نیز صادق است. یعنی در صورتی که اسپیکر به دلیل عدم آگاهی کاربری و سهل انگاری او دچار قطعی صدا و سوختگی شود، کاربران باید برای تعمیر باند پسیو ، این دستگاه را به متخصان فنی و تعمیرکاران متخصص این حوزه ارجاع دهند.

در تعمیر باند اکتیو  و همچنین تعمیر باند پسیو متخصصان فنی با باز کردن باند ، نوع ایرا و علت آن را شناسایی کرده و نسبت به اصلاح و تعمیر آن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

مرکز تخصصی تعمیرات و گارانتی آروند ، یکی از تخصصی ترین مرکز تعمیرات اسپیکر ، باند ، بلندگو و دستگاه های صوتی و تصویری دیگر نظیر میکسر و پاور میکسر ، آمپلی فایر و رکوردر ، هدفون و میکروفون ، پردازنده و... است. این مجموعه با گرد هم آوردن گروهی از متخصصلن فنی که علم انجام چنین تعمیرات حرفه ای و پیچیده ای را دارند، فراهم آوردن امکانات و دستگاه های مختاف برای انجام تعمیرات و داشتن تجربه کافی در این حوزه، به مرکزی تخصصی و توانا برای تعمیرات حرفه ای و تخصصی تبدیل شده است. آروند برای تعمیرات دستگاه ها از  قطعات یدکی اورجینال استفاده می کند. به همین دلیل کاربران می توانند بدون نگرانی از آسیب دستگاه های خود، آن ها را به دستان توانمند متخصصان آروند بسپارند.



منبع: سایت آروند فراز مهرگان

تعمیرات اسپیکر بلوتوثی در آروند فراز مهرگان

 

اسپیکرهای بلوتوثی با حذف محدودیت‌های سیم، امکان استفاده از بلندگو را در هر شرایط محیطی فراهم کرده‌اند. این دستگاه‌ها که از محبوب‌ترین دستگاه‌ها دیجیتالی هستند، سفر به دل طبیعت و کویر، پیکنیک، مهمانی‌ها و جشن‌های کوچک یا حتی انجام کارهای روزانه در خانه و محل کار را برای همه افراد خوشایندتر کرده‌اند. چرا که با استفاده از آن‌ها، کاربران بدون محدودیت می‌توانند به موسیقی دلخواه خود گوش دهند. بلندگوهای تعبیه شده روی گوشی هوشمند، تبلت یا حتی لپ تاپ به خوبی و کیفیت اسپیکرهای شارژی و اسپیکرهای بلوتوثی نیست. به همین دلیل هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند جایگزین خوبی برای اسپیکرهای وایرلس باشند.

اما بلندگوهای بی سیم کنار همه مزایا و ویژگی‌های کاربردی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی نیز برای کاربران به همراه دارند. چرا که اسپیکرهای شارژی نسبت به بلندگوهای بزرگ که در جای ثابت قرار می‌گیرند بیشتر در معرض آسیب و خطرات مختلف هستند.

رطوبت

لذت بردن از موسیقی هنگام شنا، حمام و کنار دریا یا رودخانه، یکی از بهترین حس‌های دنیا را برای هر فردی فراهم می‌کند. اما در صورتی که اسپیکر شارژی شما در برابر آب و رطوبت مقاومت نداشته باشد، این لذت به خسارت جدی اسپیکر بلوتوثی منتهی خواهد شد. آب و رطوبت، باعث سوختگی یاراز کار افتادگی قطعات داخلی اسپیکر می‌شود. چرا که بخشی از این قطعات نسبت به آب حساس هستند و در صورت مرطوب شدن کاملا از کار می‌افتند. در صورت آسیب بلندگو در برابر رطوبت، باید نسبت به تعمیر اسپیکر بلوتوثی در مراکز تخصصی تعمیر این دستگاه‌ها اقدام کرد.

ضربه

سهل‌انگاری در استفاده از اسپیکرهای شارژی، مهم‌ترین عامل آسیب این اسپیکرها است. بلندگوهای وایرس، نظیر هر دستگاه دیگری، نسبت به ضربه حساس هستند. افتادن از ارتفاع، برخورد با اجسام محکم، تکان‌های شدید و افتادن سایر اجسام روی اسپیکر از رایج‌ترین دلایل آسیب این اسپیکرهای بلوتوثی به شمار می‌آید. اگر کاربران اسپیکر خود را در محل امن و دور از دسترس کودکان قرار دهند، عمر مفید کارکرد آن را افزایش داده‌اند. این ایراد با صداهای اضافه حین پخش موزیک خود را نشان می‌دهد. گاهی نیز با تکان دادن اسپیکر صدای ممکن است صداهای اضافه‌ای شنیده شود. برای تشخیص دقیق ایراد دستگاه و تعمیر اسپیکر شارژی بهترین انتخاب، کمک گرفتن از متخصصان این حوزه است.

صدمه به درگاه شارژ

طبق آمار مرکز تعمیرات تخصصی آروند ، بسیاری از اسپیکرهای بلوتوثی حین شارژ آسیب می‌بینند. این حالت زمانی پیش می‌آید که کاربر اسپیکر وایرلس خود را به کابل شارژ متصل می‌کند تا شارژ شود. اما محل قرارگیری اسپیکر حین شارژ نامناسب است. برای مثال اسپیکر در محل بی ثباتی نظیر لب میز و پنجره قرار داده می‌شود. گاهی نیز پیش می‌آِید هنگامی که اسپیکر در شارژ است، روی زمین قرار داده می‌شود و احتمال له شدن، ضربه خوردن و کشیده شدن کابل شارژ به وجود می‌آید.

با چنین آسیب‌هایی، درگاه شارژ از قسمت داخل آسیب دیده و ارتباط آن با باتری قطع می‌شود. در نتیجه، اسپیکر دیگر شارژ نخواهد شد.

آروند فراز مهرگان ، توانمند در تعمیر اسپیکر بلوتوثی

آسیب دیدن و از کار افتادن اسپیکرهای بلوتوثی، اغلب قابل تعمیر و اصلاح است. اما به شرط آن که به متخصصان این حوزه مراجعه شود. گارانتی آروند یکی از مراکز تخصصی تعمیر اسپیکر شارژی است که با همکاری متخصصان با تجربه، به کارگیری ابزار و دستگاه‌های حرفه‌ای و استفاده از قطعات یدکی اورجینال، اسپیکرهای بلوتوثی ، شارژی و بی‌سیم برندهای مختلف به ویژه JBL را به بهترین نحو ممکن تعمیر می‌کند.

برای دریافت مشاوره یا طرح سوال درباره تعمیر اسپیکر بلوتوثی با واحد فنی مجموعه آروند (02166381006-7) تماس بگیرید.

تعمیر اسپیکر JBL در گارانتی آروند


جی بی ال یک برند آمریکایی است که با طراحی، تولید و توزیع جهانی اسپیکر های باکیفیت با کاربری‌های مختلف، توانسته است به شهرت و محبوبیت بالایی دست پیدا کند. بی‌شک هیچ چیز بیشتر از تجربه کاربری رضایت بخش، تایید کیفیت محصولات و خدمات یک کمپانی نخواهد بود.

جی بی ال اسپیکرهای مختلفی برای کاربری‌های گوناگون طراحی کرده است. بنابراین کاربران زیادی از نوجوانان عاشق موسیقی گرفته تا کاربران حرفه‌ای که در حوزه موسیقی فعالیت می‌کنند، از مشتریان و طرفداران JBL هستند. اما اسپیکرهای جی بی ال هم با همه توانمندی، دوام، کارایی و کیفیت خود ممکن است در اثر سهل انگاری و استفاده نادرست کاربران دچار آسیب و صدمات جدی شوند.

یکی از ایرادات رایج اسپیکرهای حرفه‌ای جی بی ال  نظیر مدل‌های PRX، JRX، SRX و EON سوختگی اسپیکر است. با توجه به نوع کاربری این اسپیکرها، اغلب کاربران این اسپیکرها را به آمپلی فایر متصل می‌کنند تا صدای خروجی مطلوبی از اسپیکر دیافت کنند. اما استفاده از آمپلی فایر برای هر بلندگو و اسپیکری نیازمند رعایت قوانین و قواعد خاصی است. در اثر عدم رعایت این قوانین، طبیعتا اسپیکر آسیب خواهد بود.

کاربران باید برای استفاده از این اسپیکرها، توان خروجی آن‌ها را در نظر بگیرند. سپس متناسب با توان خروجی بلندگوی جی بی ال، باید آمپلی فایر مناسبی برای آن تهیه کنند. برای مثال د صورتی که توان خروجی اسپیکر حدود 250 باشد، یک جفت اسپیکر 250 واتی را باید به آمپلی فایری با توان 500 وات متصل کرد. عدم رعایت این نکته و بالاتر بودن توان آمپلی فایر از اسپیکرها، باعث سوختگی اسپیکرهایJBL می‌شود. در صورت چنین آسیبی، کاربران باید برای تعمیر اسپیکر JBL به مراکز تخصصی تعمیر سیستم‌های صوتی و تصویری مراجعه کنند.

برخی دیگر از انواع اسپیکرهای جی بی ال، مدل‌های اسپیکرهای پورتابل، بلوتوثی و قابل حمل هستند. اسن بلندگوها نیز به دلیل نوع کاربری خود همواره در معرض خطرات مختلف نظیر افتادن، سقوط، ضربه و فشار هستند. برخی از انواع اسپیکرهای JBL نیز در برابر آب مقاومت ندارند. اسپیکرهای بلوتوثی و پورتابل، عموما در اثر سهل انگاری کاربر آسیب خواهند دید. مثلا از دست کاربر می‌افتند، ضربه می‌خورند یا در مجاورت آب و رطوبت قرار می‌گیرند. در صورتی که این اسپیکرها آسیب ببینند، تعمیر آن‌ها به دست کاربران عادی غیر ممکن بوده و برای تعمیر اسپیکر جی بی ال باید به متخصصان فنی تعمیر دستگاه‌های صوتی مراجعه کرد.

یکی از بهترین و تخصصی‌ترین مراکز تعمیر دستگاه‌های صوتی و تصویر مرکز تعمیرات و گارانتی آروند است. این مجموعه با همکاری جمعی از متخصصان داخل و خارج از کشور در حوزه تعمیر تخصصی دستگاه‌های جی بی ال فعال است. آروند با تامین قطعات یدکی اورجینال و با همکاری متخصصان و مهندسان فنی انواع دستگاه‌های جی بی ال، اسپیکرهای حرفه‌ای ، بلوتوثی، پورتابل، ساندبار و... را تعمیر می‌کند. 



منبع: سایت آروند فراز مهرگان

پیامک‌هایی برای دریافت شارژ رایگان٬ سودجویانی در انتظار فرصت

     

                           موبایلستان اولین مرجع اطلاع رسانی و اخبار موبایل

چند سالی است که اکثر کاربران در فضای مجازی و یا به صورت پبامک‌هایی ناشناس مخاطب پیام‌هایی با مضمون دریافت شارژ یا کسب خدمات رایگان قرار می‌گیرند. این پیامک‌ها کاربران را ترغیب به استفاده از کدهایی می‌کنند که نه تنها به کسب خدمات رایگان منجر نمی‌شود بلکه زمینه متحمل شدن ضررهای مالی را نیز برای کاربران فراهم می سازد. با موبایلستان همراه باشید تا در اخبار موبایل نگاهی ویژه بر این پیام ها داشته باشیم.

سرویس پیام کوتاه یا پیامک برای اولین بار در سال ۱۳۸۱ در ایران بهره‌ برداری شد و با گذشت زمان یکی از کاربردی ترین موارد استفاده از تلفن‌های همراه قرار گرفت. اخبار موبایل بیش از ۱۰ سال است که سرویس‌های پیامکی برای ارسال انبوه پیام‌های تبلیغاتی در ایران شروع به کار کرده‌اند. با ورود گوشی‌های هوشمند و رشد فضای مجازی٬ این پیام‌های تبلیغاتی در شبکه‌های مجازی و در دنیای وب نیز منتشر شدند که اگر از جنبه منفی این پیام‌ها که آزاردهنده بودن آن‌هاست، چشم پوشی کنیم می‌توان گفت این پیامک‌ها یکی از ابزارهای موفق در امر بازاریابی و تبلیغات هستند. اما اخیرا پیام‌هایی با مضمون دریافت شارژ یا کسب خدمات رایگان ارسال می‌گردند که با فریبکاری، کاربران را به سوی جریانی از ضررهای مالی سوق می‌دهد. شکایت‌های ثبت شده در این موارد کم نیستند و با استناد به سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیش از ۳۱۰۰ شکایت ثبت شده٬ با دستور سازمان تنظیم مقررات مبالغ عودت داده شده است. اما موضوع این پیامک‌ها چیست؟

پیامک‌ها و پیام‌های ناشناس و اقدامات فریبکارانه

 

 

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید٬ این پیامک‌ها که عمدتا با لحنی غیر رسمی و دوستانه ارسال می‌گردند٬ کاربران را به استفاده از کدهایی تشویق می‌کنند که به گمان کاربر٬ منجر به دریافت اینترنت رایگان٬ دریافت شارژ رایگان یا حتی افزایش موجودی حساب کاربر خواهد شد اما در واقع این کدها کاربر را وارد لیست تبلیغاتی شرکت مزبور می‌کند البته این کمترین اتفاق ناخوشایندی است که انتظار شما را می‌کشد. اگر شما با استفاده از کدهایی که از محتوای آن آگاهی ندارید بصورت اینترنتی خریدی انجام دهید٬ براحتی رمز اینترنتی حساب بانکی خود را در اختیار سودجویان قرار داده اید و ریسک سرقت اینترنتی از حسابتان را افزایش داده‌اید.

گاهی اوقات به امید دریافت خدماتی رایگان که توسط پیام‌هایی در وب یا فضای مجازی به نمایش گذارده شده اند٬ اقدام به استفاده از شماره‌ها یا کدهایی می‌کنید و در نهایت خدمات مورد نظر نیز برای شما فعال می شود البته نه بصورت رایگان و شما ناچار به پرداخت صورت حساب‌های هنگفتی می‌شوید که به گمان خود باید رایگان می بودند.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
همواره مردم از بنده در مواجهه حضوری و یا در فضای مجازی خواسته‌اند که با پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی و فریبکاری‌ها و کلاهبرداری‌هایی که در این زمینه گاهی صورت می‌گیرد، مقابله جدی شود. پس از آنکه در عید فطر، عده‌ای با پیامک و طرح دروغ اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی، تعدادی از مشترکین را فریب دادند و آنها اجبارا عضو یک سرویس حجمی یکی از اپراتورهای تلفن همراه شدند، اکنون عده‌ای دیگر با سوءاستفاده از سرویس‌های ارزش افزوده‌ اقدام به کلاهبرداری از مشترکین کرده‌اند.

اپراتورها اخبار موبایل از سوی رگولاتوری ملزم شده‌اند در این باره به مشترکین اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند و همچنین به تمامی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.

با توجه به دستور رگولاتوری به اپراتورها مبنی بر اطلاع‌رسانی به مشترکان، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات ایران اعلام کرد که پیام‌هایی که با مضمون ارسال کد جهت دریافت شارژ رایگان یا هدیه از طریق شماره‌های مختلف پیامک شده یا در فضای مجازی ارسال می‌شود، تبلیغاتی است و عمدتاً با هدف فروش کالا یا خدمات ارسال می‌شود و پاسخ دادن به آن‌ها ممکن است برای مشترک هزینه دربرداشته باشد. روزهای گذشته نیز اپراتور همراه اول طی پیامکی به تمام کاربران خود اعلام کرد” پیام هایی که با مضمون ارسال کد جهت دریافت شارژ رایگان یا هدیه از طریق شماره های مختلف پیامک شده یا در فضای مجازی ارسال می شود، تبلیغاتی است و عمدتاً با هدف فروش کالا یا خدمات ارسال می شود و پاسخ دادن به آنها ممکن است برای مشترک هزینه در برداشته باشد”

همچنین یکی از اپراتورهای مطرح کشور تصریح کرده است مشترکین باید درباره پاسخ دادن به اینگونه پیام‌ها اطلاع لازم را از نوع پیام و میزان هزینه آن داشته باشند.

بهترین و مطمئن‌ترین روش اطلاع یافتن از نحوه دریافت خدمات و شارژ سیم کارت‌های اعتباری در هر اپراتور٬ مراجعه به درگاه رسمی اپراتورها و صفحه‌های رسمی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. اخبار موبایل همچنین پیامک‌هایی که با نام رسمی اپراتور برای شما ارسال می‌گردند نیز معتبر هستند.

 اخبار موبایل

بنابراین باید با هوشیاری بیشتری با چنبن پیامک‌ها یا پیام‌های ارسال شده در فضای مجازی برخورد کنیم تا از وقوع هر اتفاق ناخوشایندی که ضرر مالی را به همراه دارد٬ پیشگیری کنیم.


منبع: سایت موبایلستان


بیشتر بخوانید: 

چگونه استفاده از تصاویر زمینه مشکی در نمایشگر آمولد باعث کاهش مصرف باتری می‌شود؟

نمایشگر‌های AMOLED و LCD از نظر عملکرد کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. کاربران نمایشگر‌های آمولد می‌توانند با استفاده از تصاویر زمینه مشکی و تیره، مصرف باتری دستگاه‌شان را کاهش دهند. همراه موبایلستان باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آوریم. در بخش آموزش و ترفند گوشی هوشمند با ما باشید.

بسیاری از مردم مطلع هستند که نمایشگر‌ها یکی از پرمصرف‌ترین بخش‌های تلفن همراه به حساب می‌آید و می‌تواند انرژی زیادی از تلفن هوشمند را مصرف کند. اما بسیاری از مردم در خصوص اینکه تصویر زمینه موبایلشان نیز می‌تواند روی مصرف باتری تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد اطلاعی ندارند. در واقع استفاده از یک تصویر زمینه تیره و مشکی یا تصویری با رنگ‌های تیره باعث می‌شود که انرژی کمتری نسبت به تصویر زمینه‌های روشن مصرف شود. اما باید توجه داشت که این موضوع به نوع نمایشگر تلفن هوشمند شما بستگی دارد.

مقالات مرتبط:

ابتدا ما قصد داریم اطلاعات مختصری را در خصوص تکنولوژی نمایشگر‌ها در اختیارتان بگذاریم. در بازار تلفن‌های هوشمند، بسیاری از دستگاه‌ها از نمایشگر‌های آمولد (AMOLED) یا LCD استفاده می‌کنند. البته انواع نمایشگر‌های دیگری نیز برای تلفن‌های هوشمند عرضه می‌شود که در این مقاله چندان به بررسی این موضوع نخواهیم پرداخت.

تکنولوژی LCD

در  آموزش و ترفند گوشی هوشمند LCD مخفف واژه Liquid Crystal Display است که معنای صفحه نمایش کریستالی مایع را دارد. این همان تکنولوژی است که در برخی از تلویزیون‌ها و مانتور‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که از نام این نوع از نمایشگر‌ها می‌توان فهمید، این صفحه نمایش‌ها در واقع کریستالی هستند و از خود نوری ندارند و نور پس زمینه‌شان را انتقال می‌دهند.

آمولد

این بدان معناست که وقتی شما در نمایشگر LCD به تصویری مشکی نگاه می‌کنید، در واقع نور پس‌زمینه آن به رنگ مشکی روشن شده است. به همین دلیل این نمایشگر‌ها چندان نمی‌توانند رنگ مشکی را به خوبی و دقیق نشان دهند. از تلفن‌های هوشمندی که چنین نمایشگری دارند می‌توان به ال‌جی G۷ ThinQ، اچ‌تی‌سی U۱۱ پلاس، هواوی Mate ۱۰ و سونی اکسپریا ZX۲ اشاره کرد.

لازم به ذکر است که نمایشگر‌های LCD مصرف انرژی زیادی دارند و در واقع تمام پیکسل‌ها در زمانی که نمایشگر در حال استفاده باشد روشن هستند.

تکنولوژی AMOLED و OLED

واژه AMOLED مختفف Active-Matrix Organic Light-Emitting Diode است که معنای شبکه فعال دیود‌های ارگانیک تابنده نور را می‌دهد. از این تکنولوژی نیز در تلویزیون‌ها استفاده می‌شود اما بیشتر در تلفن‌های هوشمند شاهد استفاده از این نوع نمایشگر هستیم. نمایشگرهای OLED نیز تقریبا شبیه به این نوع صفحه نمایش‌ها هستند اما در آن‌ها شبکه ماتریس فعال وجود ندارد.

سامسونگ معمولا برای تلفن‌های هوشمند خود از نمایشگر‌های AMOLED استفاده می‌کند. در  آموزش و ترفند گوشی هوشمند  از جمله محصولاتی که دارای چنین نمایشگری هستند می‌توان به سامسونگ گلکسی S۹، گلکسی نوت ۸ و گلکسی S۸ اشاره کرد. محصولی نظیر گوگل پیکسل ۲ نیز به چنین نمایشگری مجهز است.

نمایشگر این محصولات در واقع از مواد آلی تشکیل شده است و هنگامی که جریان الکترولومینسانس از آن‌ها عبور می‌کند، نور را تولید می‌کنند. نمایشگر‌های آمولد در زمینه مصرف باتری عملکرد بهتری دارند و به دلیل اینکه تمام پیکسل‌ها همیشه روشن نیستند، مصرف باتری دستگاه کاهش می‌یابد. یکی دیگر از قابلیت‌های این نوع نمایشگر‌ها نیز نمایش دقیق رنگ مشکی است. زیرا هیچ نوری در پشت آن روشن نمی‌شود و مشکی خالص نمایش داده می‌شود.

مقایسه طول عمر باتری در نمایشگر‌های AMOLED و LCD

آمولد

در نمایشگر‌های آمولد اینکه مصرف باتری نمایشگر چقدر است، بیشتر به خود کاربر بستگی دارد. زیرا استفاده از تصاویر زمینه تیره و مشکی باعث می‌شود که مصرف باتری در این صفحه نمایش‌ها به اندازه زیادی کاهش یابد.

XDA Developer بعد از انجام یک تحقیق اعلام کرد که کاربران می‌توانند ۶ درصد از مصرف باتری دستگاه را در هر ساعت استفاده با روشنایی ۲۰ درصدی و البته تصویر زمینه مشکی کاهش دهند. استفاده از تصویر زمینه مشکی در میزان روشنایی ۱۰۰ درصد نیز باعث می‌شود که در هر ساعت ۸ درصد از مصرف باتری کاهش یابد.

در  آموزش و ترفند گوشی هوشمند باید توجه داشته باشید که این آزمایش در زمانی صورت گرفته که نمایشگر یک ساعت روشن بود که چنین اتفاقی زیاد در تلفن‌های هوشمند عادی رخ نمی‌دهد و اغلب ما نمایشگر را در زمان‌های مختلف روز روشن و خاموش می‌کنیم. آزمایش دیگری نیز در این خصوص انجام شده که نشان می‌دهد استفاده از تصویر زمینه مشکی باعث می‌شود که مصرف باتری دستگاه در طول روز ۱۸ درصد کاهش یابد.


برای مشاهده مطلب کلیک کنید: چگونه استفاده از تصاویر زمینه مشکی در نمایشگر آمولد باعث کاهش مصرف باتری می‌شود؟ 

منبع: سایت موبایلستان